Mainonnan tehon laskuun on monia syitä |
Onkin helppoa tallentaa ohjelma ja aloittaa katsominen esimerkiksi 15 minuuttia normaalia myöhemmin. Tällöin mainokset voi kelata pois ja jatkaa taas ohjelman katsomista. Lisäksi säästyy aikaa ja mainoksiin kulunut aika voidaan käyttää muuhun hyödylliseen. Mainostajan kannalta tälläinen toiminta on tietenkin harmillista. Mainoskanavat kuitenkin markkinoivat kaikkia katsojia (myös sitä noin 40 %, jolla tallentava digiboksi on) potentiaalisina kuluttajina. Jos mainosta ei katsoja näe, ei se myöskään ole potentiaalinen kuluttaja.
Mainostamisen keinot ovatkin viime vuosina muuttuneet. Enää perinteinen "mainosta mainoskatkoilla" ei ole ainoa keino saada tuotettaan esille. Tuotteen tai palvelun sijoittaminen ohjelman sisään on varmasti tehokkain mainostapa tällä hetkellä. Katsoja ei voi mainosta paeta ja saattaa jopa haluta tuotteen, jos hänen esikuvansa ( Big Brother kilpailija, Diili kilpailija tms.) käyttää tuotetta.
Sub on luonut BB-mainostajille oman sivuston. On mahdollista "ostaa" päivätehtävä, jossa omaa tuotetta esitellään itse ohjelmassa. Päivätehtävä voi olla esimerkiksi juhlat, päälikkökilpailu tai palovaroittimien kokeilu (kyllä, sekin on ostettu mainos). Onkin hauska huomata, että tuotesijoittelu on miltei tärkeämpi tulonlähde BB:ssä, kuin mainostauoilla esitetyt mainokset. Esiintyväthän tuotteet myös 24/7 palvelussa, jossa mainoksia ei normaalisti ole.
Jos haluat lukea lisää Big Brotherin mainostajille tarjoamista palveluista, suosittelen käymään osoitteessa
http://www.mahdollisuuksientalo.fi/index.php
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Osallistu keskusteluun!